Vacsora az Amnesty Internationallel

  Tekintettel a kolostoromban uralkodó szigorú körülményekre, fokozottan ápolom a jó kapcsolatot az Amnesty Internationallel perth-i tagintézményükön keresztül. Szóval mikor meghívást kaptam egy vacsorára a szervezet rendezésében, mellyel az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának ötvenedik évfordulóját kívánták megünnepelni, a következő választ írtam:
   
     Kedves Julia reklámosztály-vezető!

  Igen nagy örömmel kaptam kézhez levelüket, melyben meghívnak a május 30-án rendezett vacsorára az EJENY 50. évfordulójának megünneplésére. Nagyon hízelgőnek találtam, hogy gondoltak rám egy ilyen eseményen.
   Azonban én a buddhizmus téraváda iskolájának szerzetese vagyok („Az öregek tanítása”, a buddhizmus indiai változatát őrizte meg Délkelet-Ázsiában – a ford.), amely minőségem szigorú szabályok betartására kötelez. Sajnálatos módon ez a szabály megtiltja, hogy a déltől másnap napkeltéig tartó időszakban étkezzek, így – fájdalom! – a vacsora kilőve! Az alkohol szintén a tilos kategória, amibe a bor is beletartozik. Ha elfogadnám a meghívásukat, muszáj lenne üres tányérral és pohárral üldögélnem egy asztalnál, ahol körülöttem vidáman zabáló emberek pusztítanák a biztosan ínycsiklandó, lakomai étkeket. Ez számomra kínzás lenne, amit önök, az Amnesty International sosem bocsátana meg!
   Ezen felül, a buddhizmus ezen ágának szerzeteseként nem kaphatok vagy birtokolhatok pénzt. Oly mélyen vagyok itt vidáman a szegénységi küszöb alatt, hogy számtalan kormányzati statisztikába rondítok bele! Szóval nincs módom fizetni a vacsoráért, amit egyébként sem ehetnék meg.
   Azzal kívántam folytatni, hogy egy magamfajta szerzetes, nagy problémákba ütközne az ilyen eseményhez illő öltözékek viselete terén is - de úgy gondolom ennyi is elég lesz. Sajnálatomat szeretném kifejezni, hogy nem tudok részt venni a vacsorán.

Maradok boldog szegénységben,
Brahm
Brahm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése