Az ítélőszék


Ahhoz, hogy kifejezhesd a haragod, először is meg kell indokolnod magad számára az érvényességét. Meg kell győznöd önmagadat, hogy a harag kiérdemelt, megfelelő és helytálló. A harag belső, mentális folyamata ahhoz hasonló, mintha egy törvényszéki tárgyalás menne a fejedben.
         Az alanyod a vádlottak padjában ül, elméd bíróságán. Te vagy az ügyész, a közvádló. Tudod, hogy bűnös, de mégis, hogy tisztességes legyen az ügy, először még bizonyítanod kell a bírónak, a lelkiismeretednek. Lelki szemeiddel rekonstruálod magad előtt az ellened elkövetett „bűntényt”.
         Minden fajta rosszakaratot, alattomosságot és merő kegyetlenségeket sejtesz a vádlott tettei mögött. Előásod a múltból további, ellened elkövetett „bűneiket” is, hogy meggyőzd a szívedet, nem érdemelnek kegyelmet!
         Egy valódi bíróságon, a vádlottnak is van egy ügyvédje, akinek joga van felszólalni. De ezen a mentális ítélőtáblán, a feladat az, hogy szentesítsd a haragodat. Nem akarsz hallani semmilyen szánalmas kifogást, hihetetlen magyarázatot vagy olcsó védőbeszédet a kegyelemért. A védelem ügyvédjének nincs módja szólni. Az egyoldalú vitádban, létrehozol egy meggyőző ügyet, ami már elég jó. A lelkiismeret lecsapja kalapácsát és máris BŰNÖSNEK VANNAK NYILVÁNÍTVA! Most már rendben van, ha mérgesek akarunk lenni.
         Sok-sok évvel ezelőtt, ezt a folyamatot láttam megtörténni a saját fejemben, amikor csak mérges voltam. Nem tűnt igazságosnak. Így a következő alkalommal, amikor haragudni akartam valakire, megálltam egy pillanatra, hogy időt adhassak a „védőügyvédnek” a beszédre. Kitaláltam elfogadható mentségeket és valószínű magyarázatokat a viselkedésükre. Fontossá vált számomra a megbocsátás szépsége. Észrevettem, hogy a lelkiismeretem tovább már nem hajlandó a bűnössé nyilvánításra. Lehetetlen volt mások tetteit bírálnom. Úgy is mondhatjuk, hogy a harag, miután már indokolatlanná vált, meg lett fosztva táplálékától és éhen halt.
Brahm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése