Transzcend-dentális, azaz a meg fog hatatlan


Közösségünk egyik tagjának nagyon rosszak a fogai. Sokat ki is kellett húzni belőlük, de ő továbbra is kerüli az érzéstelenítők használatát. Szerencsére sikerült találnia egy orvost Perth-ben, aki érzéstelenítés nélkül távolítja el a szuvas fogakat. Sokszor volt már nála, nem jelent neki gondot.
         Megengedni a fogorvosnak, hogy anesztézia nélkül, kirántsa a fogadat, hihetetlenül hangzik, de ez az alak még ennél is tovább ment. Saját magának húzta ki a fogát érzéstelenítés nélkül.
         Láttuk, amint kilép a kolostor műhelyéből, egy frissen húzott, vértől tocsogó fogat tartva egy egyszerű szöghúzó fogó végével. Nem csináltunk belőle gondot, mert lemosta a fogóról a vért, mielőtt visszavitte volna a műhelybe.
         Megkérdeztem, mégis hogy volt képes erre. Amit mondott, remekül példázza, hogy miért is a félelem a fő alkotóeleme a fájdalomnak.
         „Mikor úgy döntöttem, hogy magam húzom ki a fogamat – csak nyűg, olyan messze elmenni a fogorvosig – az nem fájt. Amíg elgyalogoltam a műhelyünkig, az sem fájt. Ahogy a kezembe vettem a fogót, még mindig nem fájt. Amikor beszorítottam a fogóba a fogamat, ugyanúgy nem fájt. Mikor megtekertem és megrántottam a fogót, akkor fájt, de csak pár másodpercig. Mire a fogam kijött, alig fájt valamennyire. Öt másodperc fájdalom csak, ennyi volt az egész.”
         Te, kedves olvasó, valószínűleg sokszor grimaszoltál, amíg ezt az igaz történetet elolvastad. A félelem miatt, bizonyára több fájdalmat éreztél, mint ő! Ha te magad próbálkoznál ezzel a mutatvánnyal, valószínűleg nagyon fájna, már mielőtt a műhelybe érnél a fogókért. Az előrelátás – a félelem – a fájdalom legfőbb összetevője.
Brahm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése