Kolostorunk alapításának első évében, meg kellett tanulnom építkezni. Az
első komolyabb épület egy hatos WC és hatos zuhany, valamint kézmosó blokk
volt, amihez meg kellett tanulnom a vízvezeték szerelést. Hogy kitanulhassam a
szakmát, elvittem a terveket egy szerelvényboltba, a pénztár mellé helyeztem
őket és azt kiáltottam, „Segítség!”
Komoly megrendelés volt,
így a pult mögött álló fiatalember, Fred, nem bánta, hogy kicsivel több időt
kell velem foglalkoznia, amíg elmeséli, hogy milyen részekre van szükség, miért
is van rájuk szükség és hogyan is kell őket összelegózni. Végül, sok
türelemmel, józan paraszti ésszel és Fred tanácsaival, a szennyvízhálózat
elkészült. A helyi tanács egészségügyi ellenőre eljött, végzett néhány szigorú
tesztet, amiken a rendszer átment. Ez nagyon fellelkesített.
Pár nap múlva megjött a
számla a vízvezeték alkatrészekről. Kértem egy csekket a kincstárnokunktól, és
elküldtem egy köszönőlevéllel egybekötve, külön kiemelve Fredet, amiért nem hagyott ott csapot-papot, és így segített nekünk elindítani a kolostorunkat.
Akkor még nem gondoltam,
hogy egy ekkora szerelvényekkel foglalkozó cég, aminek annyi vállalata van
elszórva Perh-ben, külön számlázási osztállyal is rendelkezik. Az üzenetemet
felbontotta és elolvasta a részlegen egy ügyintéző, akit úgy megdöbbentett a
dicsérő levél, hogy azonnal az osztályvezetőhöz vitte. Általában, ha a
számlázásiak a csekk mellé üzenetet kapnak, az valamilyen reklamáció. Az
osztály vezetője szintén megdöbbent, és a levelet egyenesen a vállalat
igazgatójának továbbította. A nagyfőnök elolvasta és annyira megörült, hogy
felvette az asztalán lévő telefont, felhívta Fredet üzletláncuk valamelyik
pénztárban és beszélt neki a mahagóni asztallapján fekvő levelemről.
„Pont ilyen hozzáállásra van
szükségünk a vállalatnál, Fred. Foglalkozni a vevővel! Ezzel jutunk előbbre.”
„Igen, uram.”
„Remek munkát végeztél, Fred.”
„Igen, uram.”
„Bárcsak több olyan alkalmazottunk
lehetne, mint te.”
„Igen, uram.”
„Mennyi most a havi fizetésed? Talán
felemelhetnénk?”
„IGEN, URAM!”
„Remek volt, Fred!”
„Köszönöm, uram.”
Ahogy ez megesett, két vagy három
órával rá visszamentem a szerelvényboltba, hogy kicseréljek egy alkatrészt, ami
egy másik munkához kellett. Két nagy, ausztrál vízvezeték szerelő várt a sorára
előttem, akkora vállakkal, mint egy kettes szekrény. De Fred észrevett.
„Brahm!” mondta nagy vigyorral,
„Gyere ide.”
VIP bánásmódban részesültem. Bevittek
hátulra, ahova a vendégeknek tilos belépniük, hogy kiválasszam a
cserealkatrészt, amire szükségem volt. Fred pénztáros társa mesélt nekem egy
nem rég kapott telefonról, az igazgatótól.
Megtaláltam a részt, amit kerestem.
Nagyobb és sokkal drágább is volt, mint az alkatrész, amire be akartam
cserélni.
„Mennyivel jövünk neked?” kérdeztem.
„Mennyi a különbség?”
Fülig érő mosollyal, Fred így
válaszolt, „Brahm, neked nincs semmi különbség!”
A dicséret tehát anyagilag is
kifizetődő.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése