Bölcsesség nélküli meghallgatás

Megcsörrent a telefon egy este Buddhista központunkban.
- Ott van Ácsán Brahm? – vakkantotta a mérges telefonáló.
- Sajnálom – válaszolt a jámbor ázsiai hölgy, aki felvette a telefont. – A szobájában pihen. Kérem, hívjon újra harminc perc múlva.
- Grr! Addigra meghal – morogta a telefonáló, majd lecsapta a kagylót.
Mikor kijöttem a szobámból jó húsz perccel ezután, az idős ázsiai hölgy még mindig falfehér arccal, remegve ült a székén. Sokan voltak körülötte, próbálván kiszedni belőle, mi a baj, de sokkos állapotában nem tudott megszólalni sem. De mikor én kezdtem szólongatni, végül kibökte:
- Valaki jön, hogy megöljön!
   Egy fiatal ausztrál férfinak adtam tanácsokat azóta, hogy először diagnosztizálták HIV-pozitívnak. Meditációt és buddhista gondolkodásmódot tanítottam neki, hogy könnyebben birkózzon meg a helyzetével. Mostanra már közel járt a halálhoz. Épp előző nap látogattam meg személyesen, és a partnere telefonhívását vártam bármely pillanatban. Így hamar kitaláltam, mire is gondolt a telefonáló. Nem én vagyok az, aki halott lesz fél óra múlva, hanem az AIDS-es fiatalember.
   Otthonához siettem. Éppen időben érkeztem, még halála előtt. Szerencsére volt időm még a központban gyorsan elmagyarázni a félreértést az idős ázsiai hölgynek, mielőtt ő is belehalt volna a megrázkódtatásba!
   Milyen gyakran van, hogy amit mondunk, és amit hallunk nem ugyanaz!
Brahm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése