Tudomány


  Tudós voltam a szerzetesi lét előtt. Az angliai Cambridge Egyetemen az elméleti fizika zen-szerű tanait kutattam. Úgy találtam, hogy tudomány és vallás sok közös dolgot hordoz magában – egyik ilyen a dogma. Emlékszem egy frappáns, találó mondásra diák korszakomból: „Egy nagy tudós kiválóságát az mutatja, mennyi időre akasztja meg a szakterülete fejlődését.”
   Egy Ausztráliában a közelmúltban rendezett vallás kontra tudomány vitán, ahol előadó voltam, egy igen éles kérdést szegezett nekem egy néző:
 - Mikor egy távcsövön keresztül szemlélem a csillagok szépségét - mondta a hithű katolikus nő, - mindig ingatagnak érzem a vallásomat.
 - Hölgyem, mikor a tudós a másik végéről néz a távcsövön át, a nagyobbik oldalról a kisebb felé – válaszoltam, - hogy megnézze azt, aki vizsgálódik: na, akkor a tudomány inog meg!
Brahm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése